"Ofte stilte spørsmål" for demobutikker innenfor gratisperioden

Har du en demobutikk og vurderer å gå videre til en bestilling, men er usikker på visse detaljer? Denne hjelpeartikkelen er laget for deg og i innholdsfortegnelsen under finner du svar på de spørsmålene vi oftest får inn.

 

Jeg finner ikke innloggingen til demobutikken min

Sliter du med å logge deg inn, finne lenken til nettbutikken din, eller har du glemt passordet ditt? Her ser du hvordan du går frem.


Trenger jeg firma for å kunne starte nettbutikk hos dere?

Du må ikke spesifikt ha et firma for å starte nettbutikk hos oss, men du må ha et organisasjonsnummer.

Så lenge du har et organisasjonsnummer knyttet til et firma, et lag, en forening eller en organisasjon så kan du starte nettbutikk hos 24Nettbutikk.

Uten et organisasjonsnummer vil blant annet betalingsleverandører som Klarna og Vipps heller ikke godta noen avtale slik at du kan ta imot betaling på nett.

Tips:

Er du i oppstartsfasen? Da anbefaler vi å lese e-boken vår som tar for seg netthandelsmarkedet i sin helhet.  Trykk her for å laste den ned.

 

Vi anbefaler også at du leser bloggposten 9 tips til å starte nettbutikk som gir deg diverse tips til hva du må tenke på når du skal starte nettbutikk og hvordan du kommer i gang. Her vil du også kunne laste ned en budsjettmal som hjelper deg på vei i planleggingsfasen.

Er det noe jeg ikke får testet fullt ut i demobutikken min?

Ja, det er spesielt tre ting du ikke får testet fullt ut nå i demobutikken din:

  • Betalingssystemet: å kunne motta betaling
  • Ordebehandlingen: slik du forholder deg til nye ordre som kommer inn
  • Fraktsystemet: automatisk bestilling av frakt og printing av fraktetiketter

Klarna og Vipps har banklisens så det er strenge regler for å kunne motta betaling igjennom betalingsleverandørene. Dermed må det ligge en kontrakt på plass før det går an å aktivere dette i butikken din. Både funksjonaliteten tilknyttet betalingsleverandørene og også fraktsystemet er en integrert del av ordresystemet. Det vil si at i demoperioden får du testet ut alle sider av systemet foruten disse tre tingene.

Kjekt å vite om demobutikken:

Demobutikken står registrert som abonnementet "Premium Pluss" i demoperioden. Du har dermed tilgang til alle funksjoner. Noen integrasjoner, som f.eks regnskapsintegrasjonen, vil likevel ikke bli synlig før etter bestilling, siden en integrasjon ikke kan aktiveres i en demobutikk.


Klikk her for å gå tilbake til innholdsfortegnelsen.


Hvor lang tid tar det å lansere?

Hvor lang tid du bruker kommer an på ulike faktorer. Noen butikker har kanskje få produkter, andre har mange og jo flere produkter du har, jo mer tid tar det. Som en tommelfingerregel kan du regne med at det tar ca. 7 virkedager fra bestilling til ting er på plass fra 24Nettbutikk, Klarna og Vipps sin side, slik at du faktisk kan selge og ta betalt.

Det er også et par enkle steg du må gjøre i mellom for at denne prosessen kan ferdigstilles, men da har du en ca. tid slik at du vet hva du har å forholde deg til. Mens du venter kan du fullt ut jobbe med nettbutikken din, legge inn produkter og slikt.

Tips:

Jo raskere du bestiller, jo raskere får du lagt inn betalingsfunksjonalitet så du kan starte å selge.


Under beskriver vi litt nærmere hvilke tidsfaktorer som påvirker hvor lang tid det vil ta å lansere butikken din.

1. Deg selv som tidsfaktor:

Den viktigste tidsfaktoren og som har størst påvirkning på hvor lang tid det tar er deg selv; hvor raskt du legger inn produkter du skal selge og slikt.

En enkel nettbutikk kan ferdigstilles på en kveld så det kan gå raskt. Det spørs bare litt på kunnskapsnivået ditt, om du har produktbilder klart, hvor mye tid du har til disposisjon og så videre. Hvis du f.eks har en travel hverdag og kun litt tid på kveldene til overs, da kan du på generelt grunnlag, regne med å bruke noen uker på å ferdigstille en stor butikk.

2. Tidsfaktorer du ikke kan styre (24Nettbutikk, Klarna og Vipps):

Den tidsfaktoren du selv ikke kan påvirke er det 24Nettbutikk, Klarna og Vipps må ferdigstille. Dette tar likevel bare noen virkedager totalt sett, så dette er kun en faktor helt i starten etter bestilling.


24Nettbutikk:

Når du har bestilt butikken bruker vi 1-3 virkedager på å flytte butikken fra en server for demobutikker og over til en ny server klargjort for trafikk og salg. Når dette er på plass kan Klarna og Vipps bestilles direkte fra nettbutikken din.


Klarna og Vipps:

Du kan fint selge med kun enten Klarna og Vipps, så begge må ikke være på plass for at du skal kunne selge.


Når du har bestilt Klarna og Vipps direkte fra nettbutikken din, tar det ca. 2-4 virkedager å få dette godkjent og aktivert i nettbutikken slik at du kan ta betalt. Disse har manuell godkjenning fra sin side, så dette er ute av 24Nettbutikk sine hender.

Obs:

Vi legger inn forebehold om at det kan variere hvor lang tid Klarna og Vipps bruker for å godkjenne søknaden din slik at du får inn betalingsfunksjonalitet. Både Klarna og Vipps må godkjenne manuelt og er det høyt trykk hos de, kan de bruke noe lenger tid. Dette gjelder spesielt rundt tider som julesalg, Black Friday og andre travle salgsperioder, men stort sett går dette ganske raskt.


Oppsummert
Hvor raskt du kan lansere er avhengig av hvor raskt du bestiller slik at prosessen med å få inn Klarna og Vipps kan settes i gang. Deretter er alt avhengig av hvor raskt du er på å legge inn produkter og det du trenger for å selge.

Hva må jeg gjøre selv i nettbutikken?

Du står selv for å legge inn alt som skal i nettbutikken din. Dette inkluderer blant annet produkter, tekst, bilder, alt innhold, endring av design og innstillinger. 

Du kan sammenligne det å gå inn i et abonnement med 24Nettbutikk med det å "leie" en nettbutikk.

Du "leier" altså en nettbutikk hos 24Nettbutikk på akkurat samme måte som du ellers ville leid et lokale for din fysiske butikk hos en utleier. Hos utleieren av lokalet ligger alt du trenger for å drive butikken din klart; strøm, internett, vann, osv. Hvordan du ønsker å møblere butikken din, male, sette opp hyller og henge opp plakater - det er helt opp til deg.

Så, vekk fra sammenligningen og tilbake til nettbutikken din - du står selv for alt av produkter, informasjon, tekst, bilder og alt annet som ligger i nettbutikken din, mens vi sørger for at du har alt du trenger for å drive butikken din på nett. Dette inkluderer også webhotell, betalingsfunksjonalitet, ordrebehandling, fraktsystem, vedlikehold av nettbutikken, utvikling av nye funksjoner, support, osv.


Klikk her for å gå tilbake til innholdsfortegnelsen.

Kan dere i 24Nettbutikk hjelpe meg med å lage nettbutikken?


Designhjelp:

Vi tilbyr designpakker hvor vi kan lage et profesjonelt design for deg. Da får du en ferdig designet butikk rett i fanget, slik at du bare behøver å tenke på produkter og annet innhold.

Her ser du alt vil tilbyr av designhjelp og designpakker.

Når det er sagt, du behøver absolutt ikke en designpakke. Dette er kun et tilbud til de som ønsker å få profesjonell hjelp til dette.

Vi har også hjelpeartikler for det aller meste her inne i hjelpesenteret og hvis det er noe du lurer på vil du med stor sannsynlighet finne en god hjelpeartikkel for dette.

Trykk her for å se alle hjelpeartikler rundt design.

 

Innhold, produkter og tekst:

I utgangspunktet er det du selv som står for å legge inn alt innhold og lage butikken din.

Vi ønsker likevel at du skal få en trygg og god opplevelse når du lanserer nettbutikken din og vi er fullt klar over at de som kommer til oss har ulik bakgrunn og erfaring når det kommer til bruk av data og det å selge på nettet. Noen har kanskje såvidt brukt en datamaskin, mens andre allerede har flere suksessfulle nettbutikker med i bagasjen.

Dermed tilbyr vi gjerne en hjelpende hånd frem mot lansering slik at du alltid vet hva som er ditt neste steg. Da hjelper vi deg med å stake ut kursen slik at du kommer deg trygt i havn, mens det er du selv som foretar selve arbeidet i nettbutikken, legger inn produkter, design, osv.

Slik får du ekstra hjelp:

Husk at vi i 24Nettbutikk ikke vet hvilket erfaringsnivå du er på når du bestiller nettbutikken din. Hvis du ønsker en ekstra hjelpende hånd, ta kontakt med oss i chat’en nede i høyre og si ifra at du ønsker litt ekstra hjelp. Da skal vi med glede holde deg trygt i hånden frem til lansering, i tillegg til alle de gode hjelpeartiklene du finner her i hjelpesenteret. Vi har også full gratis support etter lanseringen, vi bare poengterer her at du ikke må være redd for å ta kontakt hvis du ønsker litt ekstra hjelp eller du står fast frem mot lanseringen.

Vi har gratis support over telefon, epost og i live-chat så du skal være trygg på at du får hjelp hvis det er noe du lurer på, står fast med eller om det skulle være noe annet.

Prøveperioden går snart ut. Mister jeg arbeidet jeg har gjort?

Nei, du mister ingenting.

Hvis du ikke har bestilt butikken innen prøveperioden på 30 gratis dager er over, så sperres kun tilgangen til demobutikken din. Alt du har gjort vil fortsatt ligge lagret hos oss i inntil 12 måneder etterpå. Hvis du f.eks har behov for å vente et par måneder før bestilling så vil vi kunne hente opp demobutikken, slik at du kan bestille, og fortsette, rett der du stoppet. 

Kan jeg selge allerede nå med demobutikken?

Nei, du vil ikke kunne selge med en demobutikk. Du kan åpne den slik at potensielle kunder kommer seg inn, men men du vil ikke gjennomføre salg hvor du mottar betaling.

Det er er likevel fint mulig å starte å selge før gratisperioden på 14 dager er over, så lenge du bestiller og går inn i et abonnement med 24Nettbutikk. Grunnen til hvorfor det må ligge en bestilling på plass beskrives nærmere her.

Så hvis du legger inn en bestilling på dag én og ferdigstiller butikken i en fei, da vil du kunne selge innenfor gratisperioden. Husk bare at da trer også abonnementet i kraft så snart gratisperioden er over og du går inn i et betalt kundeforhold med 24Nettbutikk.

Får jeg hele gratisperioden selv om jeg lanserer før den har gått ut?

Ja, absolutt!

De 14 gratis dagene vil være gratis uavhengig av om du bestiller på dag 1 eller dag 14. Fakturadatoen på bestillingen registreres fra når gratisperioden er over og ikke på hvilken dag du bestilte abonnementet.

Klikk her for å gå tilbake til innholdsfortegnelsen.

Domenenavn:

Hva er et domenenavn?

Domenenavnet ditt er navnet til nettbutikken og som kundene dine vil bruke for å komme seg på den. Akkurat som vg.no, 24nettbutikk.no eller andre domenenavn.

Det er viktig å velge et domenenavn som er lett å huske for kundene dine. Unngå kompliserte stavelser og ord, som kan virke forvirrende for en sluttkunde.

Domenenavn er unikt, og ingen andre kan kjøpe eller bruke det samme som deg. Hos de fleste domeneleverandørene har du muligheten til å sjekke om domenet du ønsker deg er tilgjengelig eller ikke.

Er domenenavn inkludert i abonnementet hos 24Nettbutikk?

Nei, domenenavn følger ikke med i abonnementet ditt. Dette kjøper du hos en domeneleverandør.

Jeg eier et domene, hvordan knytter jeg det til demobutikken min?

Dette kan du vente med på dette stadiet.

Å knytte domenet ditt til butikken din kommer litt lenger ned veien og er ikke noe du vil kunne gjøre med en demobutikk. Dette kan først gjøres noen virkedager etter at du har bestilt et abonnement hos oss. Grunnen til dette er fordi etter bestilling, innen tre virkedager, vil vi flytte demobutikken din over på en server klargjort for salg og større trafikk. Når dette er gjort er alt klart for at domenet du eier kan knyttes til butikken din.


Jeg har ikke noe domenenavn enda. Hvordan får jeg tak i det?

Et domenenavn kjøper du hos en domeneleverandør.

Et domenenavn pleier å koste rundt 150 kroner i året, avhengig av hvilken domeneleverandør du velger. Vi anbefaler blant annet følgende domeneleverandører, men du står fritt til å kjøpe dette hvor som helst:

Epost med domenenavnet/firmanavnet mitt i, får jeg det av 24Nettbutikk?

Får å spesifisere, med domenenavnet/firmanavnet ditt i eposten din, mener vi slik vi har vårt firmanavn i denne eposten → support@24nettbutikk.no.

En slik epost er ikke noe du får igjennom 24Nettbutikk som din nettbutikkleverandør. Det er to måter du kan få en slik profesjonell epost på. Du velger det som er lettest for deg.

1. Epost igjennom Google:

Du kan registrere en konto hos Google hvor du kan bestille og få epost som inkluderer firmanavnet ditt i. Dette gjør du her.


2. Epost igjennom domeneleverandøren din:

Du kan bestille epost som inkluderer firmanavnet ditt hos leverandøren hvor du kjøpte domenenavnet ditt. Hvis du f.eks har kjøpt domenet ditt hos Domeneshop, så får du bestilt dette direkte fra kontoen din hos Domeneshop.


Hvis du er usikker på fremgangen, bare ta direkte kontakt med domeneleverandøren din så kan de hjelpe deg.

Når dette er på plass vil ordrebekreftelser og slikt som sendes automatisk ut til kunden fra nettbutikken din bli sendt ut fra denne eposten. Dette håndterer 24Nettbutikk for deg, men da må du først ha på plass selve eposten du ønsker at dette skal sendes ut fra.


Klikk her for å gå tilbake til innholdsfortegnelsen.

Bestilling:

Mister jeg det jeg har gjort i demobutikken når jeg bestiller?

Nei, du mister overhodet ingenting av det arbeidet du har gjort i demobutikken din når du skal gå videre til bestilling.

Det er den nøyaktig samme butikken du får med deg videre, så hva enn du har lagt inn av innstillinger, tekst, produkter, osv, det får du med deg videre.

Hvilket abonnement bør jeg velge?

Hvilket abonnement du burde gå for kommer litt an på behovene dine eller ambisjonsnivået du har for nettbutikken din. Det som skiller abonnementene går i hovedsak ut på seks ting.

1. Antall ordre pr måned
De to laveste abonnementene har begrensninger for antall salg du kan ha i måneden.

  • Basis Mini = inntil 10 ordre per måned.
  • Basis = inntil 100 ordre per måned.
  • Premium og Premium Pluss har ingen begrensninger, så trenger du flere enn 100, må du minst ha Premium.

2. Funksjoner

Jo høyere abonnement jo, flere funksjoner får du.

Tips:

De tre mersalgsfunksjonene som er inludert i abonnementet Premium Pluss kan kjøpes individuelt inn i abonnementet Premium, for et engangsbeløp per funksjon. Da slipper du å oppgradere til Premium Pluss og du får kun en engangskostnad pr. funksjon du ønsker å få inn, på kr 1990 + mva.



3. Forhandlermodul

Kun Premium Pluss: Med forhandlermodulen kan f.eks ulike forhandlere eller bedrifter få sin egen innlogging, hvor de ser egne produkter, priser og rabatter.

 

4. Billigere frakt

Jo høyere abonnement, jo mer rabatt får du på frakt med Bring igjennom 24Shipping.

  • Basis Mini og Basis = 0% rabatt.
  • Premium = 10% rabatt.
  • Premium Pluss = 15% rabatt.


5. Transaksjonskostnader

Jo, høyere abonnement, jo lavere transaksjonskostnad får du hos betalingsleverandørene Klarna og Vipps.


6. Designmaler

Du har flere designmaler tilgjengelig i abonnementet Premium og Premium Pluss. Sett bort fra designmalene står du fritt til å tilpasse nettbutikken din slik du ønsker og det er ingen forskjell på hva du kan modifisere ut over selve designmalene i de ulike abonnementene.


Oppsummering

Dette over var litt raske sammenligninger mellom abonnementene våre. For full oversikt, samt hvilke funksjoner som er inkludert i hvert abonnement, se her.


Hvis du fortsatt er usikker eller har flere spørsmål, ta kontakt med oss ved å skrive i chatboblen nede i høyre hjørne, så skal vi hjelpe deg.


Kan jeg betale månedelig?

Ja, vi tilbyr månedlig betaling på planene Basis, Premium og Premium Pluss. 

Hvis du ønsker månedlig betaling koster det litt mer. Under ser du prisene. Disse er oppgitt ekskludert MVA.

  Basis Mini Basis Premium Premium Pluss
Pr. måned (halvårig fakturering)  399  899 1.299 2.199
Pr. måned (månedelig betaling) Ikke tilgjengelig  1.049 1.519 2.549

Det er også fullt mulig å starte med månedlig betaling for så å gå over til halvårig fakturering senere når dette ønskes.

Slik får du månedlig betaling:

Her har du en hjelpeartikkel som viser hvordan du bestiller nettbutikken. Fra og med steg 4 i den hjelpeartikkelen, gjør du følgende for å få månedlig betaling:

Nederst i bestillingsskjemaet vil du finne et tekstfelt merket "kommentar til bestillingen". Her skriver du "jeg ønsker månedlig betaling".

Månedlig betaling

Regnskapsavdelingen vil se dette og sørge for at abonnementet ditt registreres som månedlig betaling i etterkant av bestillingen.

Er det bindingstid?

Ja, det er 12 måneders avtaleperiode fra bestilling.

Sier du opp innen dette gjelder fortsatt bindingstiden ut de første 12 månedene og abonnementet avsluttes etter det.

Er det mulig å oppgradere abonnementet mitt senere?

Du kan fint oppgradere når som helst direkte fra nettbutikken din.

Du vil motta en faktura på mellomlegget etter oppgradering.

Kommer det andre obligatoriske, eller "skjulte" kostnader i tillegg til abonnementet hos 24Nettbutikk?

Abonnementet ditt hos 24Nettbutikk gjelder alt rundt selve nettbutikken din. Der er ting som plattformen, funksjoner, ordrebehandlingssystem, webhotell (hosting), avtale med betalingsformidler (Klarna og Vipps), fraktavtale (Bring med 24Shipping) og alt slikt på plass.

Du betaler ikke noe mer eller andre uforventede kostnader rundt dette ut over abonnementet ditt hos 24Nettbutikk.

Vi tar ikke ekstra betalt for nye funksjoner vi utvikler. Hvis du f.eks har det øverste abonnementet Premium Pluss, da kan du være trygg på at alt vi utvikler får du inn i nettbutikken din, uten ekstra kostnader.

 

Her ser du en full oversikt over kostnadene knyttet til nettbutikken din hos 24Nettbutikk:

  • Kostnad 1 er en løpende kostnad,
  • Kostnad 2 og 3 er kun knyttet direkte til salg i nettbutikken.

Kostnad 1:
Månedsabonnementet for nettbutikken:

Dette betales til 24Nettbutikk og er for selve plattformen/nettbutikken/nettsiden.


Hva er abonnementet for?

Nettbutikken din er hvor alt skjer. Her kan kundene dine handle, her behandler du ordre, her er systemet som håndterer frakt, osv. Dette er hva som binder alt sammen slik at du kan selge varene dine og tjene penger. I abonnementet får du også gratis support, betalingsfunksjonalitet, ordrebehandling, fraktsystem, vedlikehold av nettbutikken, utvikling av nye funksjoner, webhotell, osv.


Abonnementene våre er:

Basis Mini, Basis, Premium eller Premium Pluss.

Usikker på hvilket abonnement du bør velge? Les her.


Abonnementet betales slik:

Du får faktura to ganger i året, for seks måneder om gangen. Det går også an å velge å månedlig betaling for abonnementene Basis, Premium og Premium Pluss - dette koster litt mer. Her finner du full oversikt over kostnadene for månedlig betaling, samt hvordan du får det.

Kostnad 2:
Transaksjonskostnader til betalingsleverandør (Klarna, Vipps, Svea):

Denne kostnaden går til betalingsleverandørene, ikke 24Nettbutikk.

Hva er transaksjonskostnader?

Transaksjonskostnader er noe du betaler til betalingsleverandøren for prosessering av betalingen kunden foretar når du kjøper noe i nettbutikken din. Dette betaler du kun på ordre hvor kunden har handlet med kort, delbetaling faktura igjennom Klarna eller med Vipps i nettbutikken din. Dette betales f.eks ikke hvis du selger noe med manuell faktura som ikke er tilknyttet Klarna.

Transaksjonskostnadene fungerer på helt standard på samme måte, akkurat slik som f.eks Rema 1000 betaler sine gebyr når noen betaler med kort i matbutikken deres, eller som Elkjøp betaler når noen handler med kort hos de.

Vi har forhandlet med betalingsleverandørene slik at du ikke betaler etableringskostnader eller andre faste månedskostnader til disse. Alt er inkludert i abonnementet ditt hos 24Nettbutikk og transaksjonskostnader er kun noe du betaler når du faktisk selger noe.

Transaksjonskostnadene betales slik:

Betalingsleverandøren trekker dette automatisk fra oppgjøret ditt før de sender det videre til deg. Siden dette håndteres automatisk av betalingsleverandøren er dette aldri et beløp du fysisk betaler ut.

Kostnad 3:
Frakt (Bring med 24Shipping):

Når du sender en pakke til en kunde så betaler du for å sende pakken. Denne kostnaden er det vanlig å la kunden betale i kassen og systemet fikser håndteringen rundt dette, akkurat som når du selv handler i andre nettbutikker.

Du betaler ikke noe annet enn for selve frakten på de pakkene du sender. Frakt er ikke nødvendigvis en reell kostnad, for du har full kontroll på hva slags fraktstrategi du ønsker å bruke selv. Du kan f.eks la kunden betale hele frakten eller til og med legge på litt slik at du tjener på den. Eller så kan du tilby fast fraktpris, betale deler av den selv, tilby gratis frakt eller kun gratis frakt over et visst beløp. Dette emnet har vi skrevet mer om i en hjelpeartikkel som du finner her.

Frakten betales slik:

Du registrerer bedriftskortet ditt på fraktsiden i nettbutikken din. Frakten trekkes automatisk fra dette kortet én gang i uken. Kun frakten trekkes fra dette kortet, ikke noe annet.
I nettbutikken kan du laste ned kvittering fra det ukentlige trekket, samt månedsrapport for alle forsendelser gjort siste måned. Månedsrapporten viser full oversikt og holder til regnskapet.

Hvilke andre generelle kostnader, som ikke er relatert til 24Nettbutikk, kan jeg forvente ved å drifte en nettbutikk?

Her har vi listet opp andre eventuelle kostnader du kan forvente ved å drifte en nettbutikk. Dette er også relativt da ulike bedrifter har ulike satsninger og drifter også firmaene sine på ulike måter, men her finner du en generell liste basert på vår erfaring.

 

Kostnader rundt regnskap

På abonnementet Premium og Premium Pluss er det inkludert integrering til visse regnskapsprogrammer. Hvis du bruker et regnskapsprogram som f.eks Tripletex er dette en egen tjeneste levert av Tripletex og som krever et abonnement hos de. Integrasjonen hos oss tilrettelegger for at dette kan knyttes inn i nettbutikken.

Kostnader i forhold til annonsering (Google / Facebook / Instagram)

Hvis du skal annonsere på eksterne plattformer som Google, Facebook og Instagram, betaler du for annonsene til de. Dette har ikke noe med 24Nettbutikk som plattform å gjøre.


Frakt

Eventuelle andre kostnader relatert til frakt kan være å kjøpe esker, pakketeip, etikettskriver og slikt ønsket materiell, men alt dette er valgfritt. Noen butikker som har mye salg velger også å inngå en henteavtale slik at Bring kommer til de og henter pakkene som skal sendes ut.

LES OGSÅ: Må jeg kjøpe en etikettprinter?


Klikk her for å gå tilbake til innholdsfortegnelsen.

 

Må jeg kjøpe en etikettprinter (for fraktetiketter)?

Nei, det må du ikke.

Det er ikke obligatorisk å måtte bruke en dedikert etikettprinter for fraktetiketter. Du kan også fint printe ut etiketter med en helt vanlig printer som benytter seg av A4-ark, akkurat slik den du bruker på hjemmekontoret eller til bedriften.


Fordelen med en dedikert etikettprinter er at etiketten kommer ut i riktig størrelse og har lim på baksiden, akkurat som et klistremerke. Så den er det bare å klistre rett på. Med din vanlige printer som printer vanlig A4-ark, da klipper du bare ut etiketten fra arket og teiper den på. Deretter kan du senere velge om du ønsker å gå til innkjøp av en etikettprinter, f.eks hvis du starter å få godt volum på antall ordre som kommer inn.

Les mer om etikettprintere her.

 

Hvor kan jeg kjøpe en etikettprinter?

Her har du eksempel på noen printere som fungerer med 24Shipping:

(24Nettbutikk har ingen tilknytning til disse nettsidene eller tilbudene)

Her har du også lenke til termoetiketter som passer til disse printerne. Dette er selve etikettene printeren benytter seg av.

 

Fraktavtalen i 24Shipping håndteres av Bring, så de fleste etikettprintere som fungerer med Bring og deres eget system MyBring, fungerer også med 24Shipping. Du får kjøpt etikettprinter i standard butikker som f.eks Komplett.no og andre steder.

Har du allerede en printer og lurer på om du kan bruke den? Les her.

Ønsker du å kjøpe en annen printer enn de vi har listet opp og lurer på hvilke spesifikasjoner du må se etter? Les her.

 

Klikk her for å gå tilbake til innholdsfortegnelsen.