Behandlingstid til betalingsleverandører

Dersom du har bestilt en nettbutikk, men venter på å få på plass en betalingsløsning, kan du finne tips i denne hjelpeartikkelen for å fremskynde prosessen.

TILGJENGELIG PÅ

Alle lisensplaner

 

INNHOLDSFORTEGNELSE

Vipps
Klarna
TWO
SVEA

Oppsummering

Vipps:

Rutiner.

Som en del av Vipps sine retningslinjer, må de sjekke salgsvilkårene til nettbutikker som tilbyr Vipps som betalingsalternativ. Dette er for å sikre at salgsvilkårene til nettbutikken samsvarer med Vipps sine egne retningslinjer. Dersom det er noe som ikke stemmer, vil Vipps ta kontakt med nettbutikken på e-post for å avklare eventuelle spørsmål og oppnå enighet om eventuelle endringer som må gjøres, husk å sjekk spamfilteret.

Behandlingstid.

Behandlingstiden til Vipps varierer og kan ta opptil to uker, selv om de har fått all informasjonen de trenger for å behandle avtalen din. Dette skyldes høy interesse og mange kunder som ønsker å ta i bruk Vipps som betalingsløsning på nett. Hvis det har gått mye lengre enn det bør du ta kontakt med Vipps. https://vipps.no/kontakt-oss/

Monosnap Screenshot 2023-03-21 at 15.39.27-1.png (540×676) 2023-03-28 09-49-32

Klarna:

Rutiner.

Klarna, på lik linje med Vipps har rutiner på å sjekke salgsvilkårene til nettbutikken før de kan godkjenne kundeforholdet. Dette er for å sikre at Klarna kan benyttes som en trygg og sikker kasseløsning i nettbutikken din. De kan ta kontakt på e-post om de har spørsmål rundt nettbutikken din.

Behandlingstid.

Etter at du har gått til "Innstillinger" → "Betaling" og valgt Klarna, kan du fylle ut Klarna-skjemaet og sende det inn til Klarna. Dette skjemaet er nødvendig for at Klarna skal kunne settes opp som en betalingsløsning i nettbutikken din.

Etter at du har fylt ut Klarna-skjemaet og sendt det inn, vil du etter hvert se et banner øverst i adminpanelet. Her må du trykke på "Fyll ut skjema" for å verifisere informasjonen du har lagt inn. Du blir deretter sendt til en ekstern side hos Klarna for å fullføre prosessen.

Monosnap Dashboard | 24NB 2023-03-28 09-38-28

Prosessen kan variere i tid, men det er viktig å gi Klarna den nødvendige informasjonen de trenger for å kunne godkjenne kundeforholdet og sette opp Klarna som en betalingsløsning i nettbutikken. Hvis du har spørsmål om prosessen, kan du kontakte Klarna for mer informasjon. https://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

TWO:

Rutiner.

Etter at du har fullført bestillingen, vil TWO gå gjennom både hvitvaskingsskjemaet og bestillingsopplysningene du har sendt inn. Dette må utføres for at Kredinor Finans AS kan overta fordringen og sikre betalingen når et kjøp er gjennomført med Two som betalingsaktør for bedriftskunder. Dette er en nødvendig rutine for at Two skal kunne ta i bruk dine opplysninger og fungere som en pålitelig betalingsaktør for bedriftskundene dine. 

De kan ta kontakt på e-post om de har spørsmål rundt nettbutikken din.

Behandlingstid.

Vanligvis tar denne prosessen opptil 5 virkedager før Two er klar til å brukes på nettbutikken din. Ta kontakt med TWO om det tar lengre tid enn forventet å få på plass betalingsløsningen. https://www.two.inc/no/faqs

aprillasøknad

Svea:

Rutiner.

På lik linje med de andre betalingsaktørene vil Svea sjekke vilkårene som er lagt inn for å se om de er i tråd med deres retningslinjer.

 

Betalingsalternativer _ Svea Checkout _ 24NB 2022-01-04 12-54-29

Behandlingstid.

Behandlingstiden hos Svea varierer, så vi kan dessverre ikke gi et nøyaktig tidsestimat på hvor lang tid det vil ta fra du legger inn bestillingen til kassen er klar i nettbutikken din. Hvis du opplever at det tar lang tid og ønsker å få mer informasjon, anbefaler vi at du tar kontakt med Sveas kundeservice for en statusoppdatering. Svea Kundeservice

 

Oppsummering av behandlingstiden for ulike betalingsaktører

Det er viktig å huske på at behandlingstiden kan variere mellom de ulike betalingsaktørene. Vipps og Klarna tar vanligvis noen dager til en uke på å godkjenne kundeforholdet og gjøre betalingsløsningen/kasseløsningen tilgjengelig for nettbutikken. TWO og Svea har også varierende behandlingstid, og det anbefales å ta kontakt med kundeservicen til den respektive aktøren for å få en statusoppdatering hvis det tar lengre tid enn forventet.

I sum kan det være lurt å planlegge godt fremover når du velger å integrere betalingsaktører i nettbutikken din. Hver betalingsaktør har sine egne rutiner og krav for å godkjenne og aktivere betalingsløsningen, noe som kan ta litt tid å få på plass.