Tips & triks - Slik får du kunder

Få flere kunder og øk salget med disse 3 grepene

Som eier av en nettbutikk ønsker du naturligvis å selge produktene dine og er det ett spørsmål de færreste slutter å spørre seg selv, er det hvordan en får flere kunder inn i butikken og hvordan en får de til å handle. Å markedsføre butikken er viktig, noe du må sette deg ordentlig godt inn i og fokusere på. I dette innlegget skal vi derimot fokusere på 3 grep du bør ta i bruk for øke salget for de kundene som allerede er inne og besøker nettbutikken din.

 

1.

Dersom en kunde viser tegn på at vedkommende vil forlate siden din, vil VePanel automatisk aktiveres på nettbutikkens høyre side, slik du ser i bildet under. Statistikken viser at denne smarte funksjonen kan øke salget med opp til 20%, ved at kunder som ellers var på vei ut av butikken ender opp med å handle. I tillegg til dette viser statistikken også at gjennomsnittverdien på salgene kan øke med opp til 11%.

 

VE-Panel

 

2.

Statistikk viser at det er 14 ganger så stor sannsynlighet for at en eksisterende kunde kjøper på bakgrunn av en annonse enn at en ny kunde gjør det. Med mange konkurrenter på markedet er det viktig å skille seg ut. Sender du nyhetsbrev har du en gyllen mulighet til å gjøre dette. Med nyhetsbrev kan du segmentere og personliggjøre e-postene, og på den måten bygge kunderelasjoner som fører til fornøyde kunder som vender tilbake.

24Nettbutikk har direkte integrasjon mot den norskutviklede nyhetsbrevtjenesten MailMojo, som du kan betjene direkte i administrasjonspanelet til nettbutikken din. Du finner MailMojo i administrasjonspanelet ditt her:

 

nyhet

 

3.

Så er spørsmålet - hvordan får du kunder til å melde seg på dette nyhetsbrevet ditt? Inn kommer Listagram:

 

Listagram

 

Listagram er en utrolig smart, norskutviklet tjeneste som 24Nettbutikk har direkte integrasjon mot. Listagram har en konverteringsrate på tvers av sine brukere på hele 11,4%, som vil si at 11,4% av alle besøkende inne i nettbutikken ender med å legge igjen epostadressen sin.

 

Listagram tilbyr nettbutikker muligheten til å la sine besøkende snurre et lykkehjul hvor de kan vinne ulike premier. For å prøve seg må kunden legge igjen epostadressen sin.

 

En super premie kan for eksempel være en rabattkode på et spesifikt produkt eller på en produktkategori, du kan gi bort produkter, eller kanskje du ønsker å legge til et gratis produkt hvis lykkehjul-vinneren kjøper noe. Du bestemmer selv hvor stor sannsynlighet det er for at kunden vinner ulike premier og hvor mange premier du ønsker å gi bort, så du har alltid 100% kontroll på premiene.

Det som gjør Listagram ekstra smart er ikke bare at du når får epostadressen til kunden som du nå vil kunne sende nyhetsbrev, men du har nå også kanskje gitt de en rabattkunde som øker sjansen for at de handler i tillegg.

Lykkehjulet kan for eksempel automatisk dukke opp når brukerene dine er i ferd med å forlate nettbutikken, såkalt «leave intent», når de har vært inne i nettbutikken i en gitt tidslengde, eller når de er inne på spesifikke sider inne i nettbutikken.

Du finner Listagram her.