SmartPrint

Denne artikkelen forklarer hva SmartPrint er og inkluderer installasjonsveiledning for Windows og Mac.

 

Hva er Smartprint?

SmartPrint er en funksjon som automatiserer ordrebehandlingen din. Funksjonen gjør det superenkelt å bestille frakt og printe ut fraktdokumenter og adresseetiketter, i én og samme operasjon. For eksempel at etikettskriveren printer ut selve fraktetiketten, mens din vanlige skriver printer ut ordrebekreftelse og plukkliste. Du kan også velge at din vanlige skriver printer ut fraktetiketten. Det er ikke noe problem.

SmartPrint støtter både enkel- og massehåndtering av ordrer.

Vil vil også presisere at du overhodet ikke trenger SmartPrint for å printe ut alt dette. SmartPrint er bare et verktøy som tilrettelegger for at alt printes ut helt automatisk, på de stedene du har definert i innstillingene dine. Noe som sparer deg for tid. Smartprint er da ikke en nødvendighet, men tidsbesparende.

Trenger du etikettskriver?

Her har du lenke til noen etikettskrivere hos Komplett.no.

 

Tips for etikettprinter hvis du bruker 24Shipping:

Så lenge etikettprinteren du kjøper fungerer med MyBring (Bring) vil den også fungere også med 24Shipping.

Oppsett av Smartprint på Windows

Denne veiledningen viser hvordan du installerer SmartPrint på en Windows-maskin.

  1. Opprett SmartPrint-konto

    Gå til “Innstillinger” - > “Logistikk”. Fyll ut fornavn, etternavn, e-postadresse og klikk på “Registrer”.Upplysningar-Smartprint

  2. Last ned SmartPrint

    Last ned programmet for din Windows-maskin her:  

    Last-ned-smartprint-windows

  3. Installer SmartPrint

    Når SmartPrint er lastet ned, dobbeltklikk på ikonet for å installere.



  4. Velg "I accept the agreement" og klikk neste (Next)

    Godta lisensbetingelsene.

     

  5. Klikk neste (Next)

     



  6. Velg hvilken mappe du ønsker å legge programmet i, eller klikk neste (Next)



  7. Velg “Create a desktop shortcut”

    Velg "Create a desktop shortcut", men ikke velg "Installere SmartPrint som Windows Service".


  8. Velg "Install" for å installere SmartPrint

  9. Installasjonen er ferdig

    Installasjonen er nå ferdig og du kan klikke på “Finish” for å åpne SmartPrint

  10. Logg inn med brukernavn og passord

    Brukernavn og passord finner du øverst på siden under “Innstillinger -> “Logistikk”

     

  11. Last inn SmartPrint i administrasjonspanelet på nytt

    Når du klikker på “Last side på nytt” vil SmartPrint lete etter alle tilgjengelige printere i ditt nettverk.Lat-side-på-nytt

  12. Velg skrivere

    Velg hvilken skriver som skal skrive ut fraktetiketter (adresseetikett), og hvilken som skal skrive ut andre dokumenter, f.eks. Pakkelapp. 

    Er dere flere administratorer i nettbutikken, må alle brukere knyttes mot printerne.

    Tips! Om du ikke finner printeren din i listen kan du forsøke å oppdatere/laste ned driveren via printerens hjemmesider, slå av og på maskinen din og prøve på nytt.

     

    Om du ikke finner printeren din i listen kan du forsøke å oppdatere/laste ned driveren via printerens hjemmesider, slå av og på maskinen din og prøve på nytt.
  13. Velg-skrivere

  14. Velg dokumenter

    Velg så hvilke dokumenter du ønsker å skrive ut, og klikk “Lagre”

    Velg-dokumenter

  15. Velg skrivere

    Velg om fraktetikett og/eller dokumenter automatisk skal skrives ut når ordre blir sendt. Klikk “Lagre”.

    Velg-skrivere-dokumenter

 

 

Oppsett av Smartprint på Mac

Denne veiledningen viser hvordan du installerer SmartPrint på en Mac.

  1. Opprett SmartPrint-konto

    Gå til “Innstillinger” → “Logistikk”. Fyll ut fornavn, etternavn, e-postadresse, og klikk på “Registrer”.Upplysningar-Smartprint
  2. Last ned SmartPrint

    Last ned programmet for din Mac-maskin:Lats-ned-smartprint-mac
  3. Installer SmartPrint

    Når SmartPrint er lastet ned, dobbeltklikk ikonet for å installere.Skärmavbild 2021-04-26 kl. 14.57.04
  4. Dra SmartPrint ikonet inn i “Applications-mappen”

    Gå så til program-mappen, finn SmartPrint og dobbelklikk for å ta i bruk.Öppna-smartprint-mac
  5. Logg inn med brukernavn og passord

    Brukernavn og passord finner du øverst på siden under “Innstillinger → Logistikk”

    Koble alle printere du ønsker å bruke til nettverket - Både printeren du ønsker å skrive ut adresseetiketter til (om du har en) - og den du skal skrive ut fraktdokumenter til.Skärmavbild 2021-04-26 kl. 15.00.59

  6. Innstilling av adresseetikett for labelprinter

    Merk! Denne innstillingen er kun for deg som har egen labelprinter. 

    Åpne 24Nettbutikk SmartPrint-programmet og klikk på fanearket: Printers

    Finn labelprinteren din. (Den printeren som skal skrive ut adresseetikettene)

    1. Velg "Default printing backend = Engine 5"
    2. Legg til Page Width (in) : 4.0
    3. Legg til Page Height (in) : 7.48
    4. Lukk programmet, men ikke logg ut.
    Skärmavbild 2021-04-26 kl. 15.15.09
  7. Last side på nytt

    Gå tilbake til “Innstillinger → Logistikk”. Når du klikker på “Last side på nytt”, vil SmartPrint lete etter alle tilgjengelige printere i ditt nettverk.Lat-side-på-nytt
  8. Velg skrivere

    Velg hvilken printer som skal skrive ut fraktetiketter (Adresseetikett) og hvilken som skal skrive ut ev. dokumenter. Er dere flere administratorer i nettbutikken, må alle brukere knyttes mot printere.Velg-skrivere
  9. Velg dokumenter

    Velg så hvilke dokumenter du ønsker å skrive ut, og klikk “Lagre”Velg-dokumenter
  10. Velg skrivere

    Velg om fraktetikett og ev. dokumenter automatisk skal skrives ut når ordre blir sendt. Klikk “Lagre”.Velg-skrivere-dokumenter

 

Vil du ha hjelp til installering av SmartPrint? 

La oss hjelpe deg over telefon eller via fjernstyring gjennom Anydesk.  Avtal ledig tid med oss på linken under: