Kom i gang med 24Chat

Med egen chat kan du øke salget ditt og komme tettere på dine kunder.


Hva er 24Chat og hva er fordelene?

24Chat er helintegrert med din 24Nettbutikk og kan tas i bruk umiddelbart, og uten noen integrasjon mot tredjepart.

Fordelene med egen chat:

  • Økt salget: Med en Chat-løsning har du en egen salgsrepresentant som ønsker kunden velkommen til butikken, og som kan bistå kunden med å finne riktig produkt og lukke salget.
  • Kundetilfredshet: Egen chat kan bidra til å redusere svartiden på en kundehenvendelse betraktelig, og fører til økt kundetilfredshet. En Chat-løsning gir deg også muligheter til å lage autosvar basert på kundens spørsmål. Dette gjør at du i mange tilfeller slipper å være fysisk tilstede for å gi god kundesupport.
  • Skape tillit: En chat vil virke tillitskapende og forsterke inntrykket av at butikken “er åpen” og at det er aktivitet.
  • Kunden kan være anonym: Kunden legger ikke igjen e-post eller annen identifikasjon før han eller hun selv finner det nødvendig for videre fremdrift i forespørselen, noe som også skaper både tillit og trygghet for kunden.
  • Du kan tilby kundeservice hele døgnet
  • Chatte med flere kunder samtidig
  • Du kan umiddelbart ønske en kunde velkommen til nettbutikken din
  • 24Chat tar vare på samtaler, slik at du kan kommunisere videre med kunden på et senere tidspunkt

Prisplaner

  1. Free
  2. Pro
  3. Enterprise

Kom i gang med 24Chat

Registrer betalingskort

  1. Om du enda ikke har lagt til et betalingskort, går du til "Innstillinger → Konto". Fyll ut skjemaet og klikk på "Registrer".

Husk at 24Chat er helt gratis for inntil 1 bruker.

Knowledge 2021-06-03 10-52-59

2. Gå til Chat → Abonnement 24Chat i menyen

Moduler > 24chat | 24NB 2021-06-28 13-06-24

3. Klikk på "Gå til 24Chat", eller valget under menyen

Moduler > 24chat | 24NB 2021-06-28 13-19-33

Dashboard | 24NB 2021-06-28 13-12-27

4. Fra dette vinduet administrerer du Chat-kontoen din. Det er også herfra du svarer på innkomne henvendelser.

Administrering av 24Chat

Merk at ulike funksjoner krever at du oppgraderer abonnementet ditt. Se hvilke funksjoner du har tilgang til under "Abonnement for 24Chat" i menyen i nettbutikken din.

Merk også at denne artikkelen kun omhandler noen få valg du kan utføre via 24Chat-administrasjonen. Vi oppfordrer deg til selv å sette deg inn i alle valgene 24Chat gir deg med hensyn til blant annet "Smarte svar", "Regler" og "Rapporter".



Legg til flere brukere:

Klikk på "Kundebehandlere og "Inviter ny"


Endre navn på Chat-boksen:

1) Klikk på Team

2) Klikk på teamnavnet du ønsker å redigere

3) Endre navn under feltet "Navn".

I det samme vinduet kan du også endre Team-melding og velkomstmelding


Endre Utseende:

1) Gå til "Oppsett"

2) Velg "Utseende"

3) Velg en av hovedfargene, eller legg til din egen prefererte farge i fargevelgeren.

4) Klikk "Lagre"


Svar på henvendelser:

Innkomne samtaler vil legge seg under "Samtaler". Legg inn svaret ditt under "Skriv melding" og klikk "Send".


Legg til kontortid:

Utenfor kontortid anses kundebehandlere for å være offline. Som standard kan de likevel motta meldinger, men besøkende får beskjed om når de kan forvente svar. Du kan endre dette under Offline-innstillinger.