Oppsett av SmartPrint - Windows

Opprett SmartPrint-konto

Gå til “Innstillinger” - > “Logistikk”. Fyll ut fornavn, etternavn, e-postadresse og klikk på “Registrer”.

Last ned SmartPrint

Last ned programmet for din Windows-maskin her:  

Installer SmartPrint

Når SmartPrint er lastet ned, dobbeltklikk ikonet for å installere.

Godta lisens betingelsene

Klikk neste (Next)

Velg mappe eller klikk Neste (Next)

Velg “Create a desktop shortcut”

MERK! Viktig å velge det øverste valget og IKKE installere SmartPrint som Windows Service.

Installer SmartPrint

Installasjonen er ferdig

Installasjonen er nå ferdig og du kan klikke på “Finish” for å åpne SmartPrint

Logg inn med brukernavn og passord

Brukernavn og passord finner du øverst på siden under “Innstillinger -> “Logistikk”

Last side på nytt

Når du klikker på “Last side på nytt” vil SmartPrint lete etter alle tilgjengelige printere i ditt nettverk.

Velg skrivere

Velg hvilken printer som skal skrive ut fraktetiketter (Adresseetikett) og hvilken som skal skrive ut ev. dokumenter. Er dere flere administratorer i nettbutikken, må alle brukere knyttes mot printere.

Velg dokumenter

Velg så hvilke dokumenter du ønsker å skrive ut. og klikk “Lagre”

Velg skrivere

Velg om fraktetikett og ev. dokumenter automatisk skal skrives ut når ordre blir sendt. Klikk “Lagre”.

Dette er et eksempel på massehåndtering av ordrer hvor 3 ulike ordrer blir valgt.

Scroll nederst på siden og klikk på “Send ordren(e)”

Se over valgene for bestilling av frakt og utskrifter av etiketter og dokumenter. Klikk “Neste”

Det vil nå skje flere ting:

  1. Bestilling av frakt
  2. Utskrift av fraktetikett(er)
  3. Utskrift av fraktdokumenter

Alle utskrifter skal nå være skrevet ut på valgt printer. MERK! Om noe skulle gå galt med utskriftene kan du enten skrive ut nye fraktetiketter herfra, eller gå inn på hver ordre. 

Klikk “Neste” og “Lukk”

… og slik får du en effektiv ordrebehandling.

Lykke til og ikke nøl med å ta kontakt med oss om noe skulle være uklart.

Fant du svaret?