Veiledning for integrasjon og oppsett mellom nettbutikken din og regnskapsprogrammet Tripletex.
TILGJENGELIG PÅ
INNHOLDSFORTEGNELSE
Synliggjøre Tripletex i nettbutikken
Slik knytter du Tripletex til nettbutikken din
Synliggjøre Tripletex i nettbutikken
For synliggjøre Tripletex i butikken din, må du bestille integrasjonen. Det gjør du via Tripletex sin integrasjonsside på hjemmesiden vår.
Du vil motta en mail når denne er synliggjort.
Slik knytter du Tripletex til nettbutikken din
Steg 1: Kontakt support for aktivering
Når support har aktivert Tripletex i nettbutikken din, vil du finne en ny side der for Tripletex. Denne finner du her:
"Moduler → Tripletex"
Steg 2: Hent ut API-nøkkelen fra Tripletex
På denne nye siden, skal det som heter en API-nøkkel legges inn. En API-nøkkel er kort sagt en liten kode du henter ut fra din Tripletex-konto, og som legges inn i nettbutikken din. Denne koden gjør at nettbutikken din og Tripletex klarer å snakke sammen.
Vi har laget en video som viser hvordan du oppretter en slik nøkkel i Tripletex.
Obs:
Vær obs på at Tripletex kan ha gjort endringer i grensesnittet siden vi laget denne videoen. Hvis du ikke skulle finne frem, ta direkte kontakt med Tripletex for hjelp.
Steg 3: Gå til denne siden i nettbutikken
Nå som du har opprettet en API-nøkkel hos Tripletex skal den legges inn i nettbutikken din.
I administrasjonspanelet ditt, gå til:
"Moduler → Tripletex"
Steg 4: Oppsett i nettbutikken
Følg stegene i bildet i under:
1. Legg inn API-nøkkelen.
2. Trykk "Aktiv".
3. Ta en kikk på innstillingene i punkt 3 i bildet og se om oppsettet er slik du ønsker. Hvis du er usikker på dette, ta kontakt med en regnskapsfører.
4. Trykk "Lagre".
Når dette er gjort, er nettbutikken din tilknyttet Tripletex.
Overføring av ordre over til Tripletex
Steg 1:
Når du er klar til å sende ordre over til Tripletex, går du til:
“Ordrer/Kunder → Ordrer"
Steg 2:
For å sende ordre over til Tripletex, må ordren først ha status som “Sendt” i nettbutikken.
I nedtrekksmenyen for ordrestatus velger du da "Sendt".
Steg 3:
Klikk på på krysset merket i bildet over, for de ordrene som skal overføres til Tripletex. Når det står en grønn hake her, er ordren sendt over.
Problemstillinger som kan oppstå
Ordrenummeret/Kundenummeret eksisterer allerede i regnskapssystemet.
Om du får beskjed om at ordrenummeret eller kundenummeret allerede eksisterer i Tripletex, så må du dere gå inn i Tripletex og oppdatere dette manuelt. Årsaken er mest sannsynlig at en kunde/ordre er blitt manuelt opprettet.
Betalingsmetoden eksisterer ikke i Tripletex.
Da må du opprette betalingsmåtene i Tripletex. Disse finner du under Faktura → Innstillinger, så en fane som heter "Betalingstyper" ta kontakt med Tripletex for å finne ut hvordan dette skal settes opp korrekt.
Obs: Dersom det fortsatt dukker opp en beskjed som sier at betalingsmåte ikke eksisterer, ta direkte kontakt med Tripletex for å få ordnet dette.