Slik endrer du abonnementsplan

Hos 24Nettbutikk kan du velge blant flere ulike abonnementsplaner. Denne artikkelen viser deg hvordan du går frem for å oppgradere eller nedgradere din nåværende plan.

 

Hvorfor skal jeg endre abonnementsplan?

Du bør velge abonnement ut fra hvilke krav du har til funksjonalitet. Jo høyere plan, desto flere funksjoner har du tilgang til. Et annet kriterie er antall produkter du ønsker å selge eller om selger flere ordrer per måned enn hva abonnementet ditt tillater.

Se en oversikt over alle våre abonnementer her

Hvor endrer jeg abonnementsplan?

Du kan endre til større abonnementsplan direkte fra administrasjonspanelet i nettbutikken. Følg instrukser under

Gå til "Innstillinger → Konto"

Klikk på "Oppgrader"

Tips: Klikk på "Sammenlikn planer" for å se hvilke funksjoner du får tilgang til på ny plan

Merk: For nedgradering av abonnementsplan, send mail til faktura@24nettbutikk.no. 

Oppgrader plan

Hva skjer når man oppgraderer?

Når du oppgraderer godkjenner du også den nye prisen. Følgende vil så skje:

  • Vi vil sende faktura på mellomlegget neste virkedag.
  • Vi informerer Vipps og Klarna om endring av transaksjonskostnad, du vil motta mail fra oss når endringen er utført.
    Merk: Har du forhandlet frem egne priser som ikke skal endres, informer oss om dette på mail: faktura@24nettbutikk.no.
  • Vi endrer rabatten på 24Shipping umiddelbart.

Hva skjer når man nedgraderer?

Nedjustering av abonnementsplan gjelder fra neste lisensperiode. Det betyr at hvis du har Premium Pluss og nedgraderer til Premium, vil du ha tilgang til alle funksjoner og rabatter frem til neste lisensperiode påbegynner.
Slik er prosedyrene:

  • Du mottar faktura på nytt beløp like før neste lisensperiode påbegynner.
  • Vi informerer Vipps og Klarna om endring av transaksjonskostnad, endringen trer i kraft når neste lisensperiode påbegynner.
  • Vi endrer rabatt på 24Shipping når neste lisensperiode påbegynner.  

Merk: Vi minner om at det ikke er mulig å nedgradere abonnementet i løpet av avtaleperioden på 12 måneder.

Har du spørsmål til oss angående abonnement eller funksjoner?

Book inn en uforpliktende samtale med en veileder