Denne artikkelen skal gi deg en innføring i hvordan sjekklisten fungerer
TILGJENGELIG PÅ
INNHOLDSFORTEGNELSE
Hva er en sjekkliste?
En sjekkliste gir deg viktige tips for å kunne forbedre både nettbutikkens utseende, men også for å optimalisere nettbutikkens flyt i det daglige arbeidet ditt. I vår sjekkliste så kan du trykke deg inn på de ulike punktene, å lese spesifikt om hvorfor du bør oppdatere dette i henhold til nettbutikkens "opplevelse"
Tips: Du kan trykke på de ulike sjekkliste punktene for å få mer informasjon om de aktuelle punktene.
Produkthåndtering
Det grunnleggende i en nettbutikk er å blant annet opprette produkter og legge disse inn i kategorier. Det er også da viktig at både vekt og dimensjoner blir lagt inn på disse, grunnet fraktprisen som dukker opp i kassen til kunden, og prisen for frakt som du betaler for når du leverer inn dette.
Firmaopplysninger
Dette er viktig å fylle ut korrekt info, med tanke på at bl.a fakturering direkte fra nettbutikken, og dokumenter som blir automatisk sendt henter informasjon her fra.
Søkemotoroptimalisering er også ytterst viktig å fylle ut, da dette er hvordan nettbutikken ser ut på nettet utenfra.
Sidetekster
Her kan du oppdatere alt fra nettbutikkens forside, til kjøpsvilkår og fraktbetingelser. Det viktigste sjekklisten har fremhevet er: Fraktbetingelser, Kjøpsbetingelser og Sikkerhet og personvern.
Markedsføring
Noe av det viktigste du bør tenke over for å kunne å kunne nå ut til kunder, samt spore trafikk via f.eks Facebook og Google Analytics.
Nyhetsbrev er noe du kan bruke til å sende ut lokkende nyheter til eksisterende kunder som har meldt seg på å kunne motta akkurat dette. Da anbefaler vi vår partner Mailmojo som allerede er integrert i nettbutikken(Premium og Premium Pluss).
Design
I sjekklisten vår så er det "Logo" som er fremhevet. Her er det viktig å ha en logo som er både unik og lett å gjenkjenne.
Vi kan designe en logo du kan bruke både på nettbutikke og i sosiale medier
Betaling
For at du skal kunne ta betalt for de varene som du skal selge, så bør du ha på plass gyldige betalingsmåter som f.eks Klarna og Vipps.
Frakt
Her kan du legge inn betalingskort inne på "Innstillinger" → Konto. Ved å legge inn betalingskort har du mulighet til å sende pakker med 24Shipping på en enkel, sømløs og kostnadsbesparende måte. Om du har fått på plass frakt i nettbutikken, så er du kommet et langt steg videre til å kunne lansere mest mulig optimalt.
24Chat
For å kunne gi en kunde god kundeservice og trygghet så kan 24Chat
være et godt verktøy for å gjøre nettopp det.