Denne artikkelen forklarer hva Google Shopping er og hvordan du tar denne tjenesten i bruk
Hva er Google Shopping?
I motsetning til Google Ads, hvor produktene blir presentert som en tekstannonse, blir produktene i Google Shopping presentert med både bilde, beskrivelse og pris direkte i søkeresultatet.
Målet med Google Shopping er å gjøre det enkelt for forbrukere å finne informasjon om ulike produkter, samt deres funksjoner og priser, for så og sendes til nettbutikken slik at man kan fullføre sine kjøp.
Statistikk viser at Google Shopping har 30% høyere konvertering enn tekstannonser.
Dine Google Shopping-annonser vil vises slik:
Google Shopping-annonser vil kunne vises i de ulike tjenestene til Google. Da f.eks den vanlige søkemotoren deres, men også på YouTube.
Steg 1
Bestill Google Shopping-integrasjon og vent på aktiveringsmailen fra oss.
Steg 2
Etter at Google Shopping er aktivert fra vår side, så går du til "Markedsføring → Google Shopping" så trykker du på fanen i toppen som heter "Integrasjon".
Steg 3
Trykk på "Rediger" blyanten på den kategorien som du ønsker å knytte opp mot Google Shopping.
Steg 4
Inne på kategorien gjør du følgende:
- Først må du velge hvilken Google Shopping kategori som nettbutikk-kategorien din skal ligge i. (Nedtrekksmenyen med alle de ulike kategoriene tilhører Google).
- Etterpå må du spesifisere om de produktene i den kategorien/underkategorien inneholder produkter av erotisk natur.
- Tilstanden til produktene må også spesifiseres om det er nytt eller ikke, dette kan også legges inn individuelt inne på produkter, inne på fanen "Google Shopping".