Firmainformasjon

Forklaring på feltene under Firmainformasjon og fanene Søkemotoroptimalisering, Fakturering, Butikkstatus og Brevhode

Firmainformasjon

Her legger du inn de offentlige registrerte firmaopplysningene til bedriften. 
Gå til valget Innstillinger → Firmainformasjon og fyll inn riktig informasjon i feltene

  • Firmanavn: Bedriftnavnet ditt
  • Adresse: Bedriftens adresse
  • Postnummer: Bedriftens postnummer
  • Poststed: Bedriftens poststed
  • Hvilket postnr. sender du pakkene fra?: Fraktprisen med 24Shipping blir regnet utifra dette postnummeret
  • Hvilke land sender du pakkene fra?: Fraktprisen med 24Shipping blir regnet utifra dette landet
  • E-postadresse for administrativt: Dette er avsenderadressen for f.eks. kvittering og ordre-/leveringsbekreftelse. Når du får et salg vil du også få beskjed om dette til denne epostadressen.
  • E-postadresse for kontaktskjema: Henvendelser fra kontaktskjemaet i nettbutikken blir sendt til denne e-postadressen
  • E-postadresse for dokumenter: Legg inn egen e-postadresse som skal sende dokumenter til kundene 
  • Organisasjonsnummer: Bedriftens organisasjonsnummer
  • Telefon: Bedriftens telefonnummer
  • Mobil: Bedriftens mobilnummer
  • Fax: Hvis du har et faksnummer kundene kan nå deg på oppgir du det her.

Tips: Hvis du ikke ønsker å oppgi et telefonnummer på nettbutikken, kan du legge inn en bindestrek i feltene i stedet.

Firmainformasjon-1

 

Søkemotoroptimalisering

Gå til fanen "Søkemotoroptimalisering" og legg inn korrekt informasjon
Er du usikker på temaet kan du lese artikkelen vår om temaet.

  • Tittelfelt:
    • Tittel-taggen er et av de viktigste elementene i søkemotoroptimaliseringen av ditt nettsted.
    • Bruk ikke mer enn 63 tegn i tittelen dersom du skal være sikker på at hele tittelen vil bli vist i Google sine søkeresultater.
    • Titlene må rettes mot brukeren: Skriv tittelteksten slik som samsvarer med det brukeren ville søkt etter for å finne din side. Husk at tittel-taggen blir overskrift på søkemotorenes resultatlister og overskriften må derfor formes slik at brukeren umiddelbart oppfatter den som svært relevant.
  • Beskrivelse av nettsiden (også kalt Metabeskrivelse)
    • En god metabeskrivelse er som en god annonsetekst - informativ og overbevisende.
    • Inkluder viktige nøkkelord i beskrivelsen. Ikke pga. rangering i søkeresultatet, men ord som det blir søkt etter, blir uthevet i søkeresultatene.
    • Motivasjonen til en person som klikker på et søkeresultat er annerledes enn motivasjonen til en person som klikker på en annonse. Ikke anta at en god annonsetekst er en effektiv metabeskrivelse.
    • Ikke skriv mer enn 160 tegn, selv om noen søkemotorer tillater flere.
    • Google site verification code: Legg inn koden så nettbutikken blir verifisert ovenfor Google. Les mer om Google Site Verification Code her
    • Nettadresse til butikken: Domenenavnet på nettbutikken
      (Eksempel: www.nettbutikk.no)
    • Tittel forside
      • Samme anbefalinger som Tittelfeltet.
      • Brukes hvis du ønsker en tittel som kun skal gjelde forsiden til nettbutikken
      Butikkstatus-1

    Fakturering

    Merk: Brukes kun dersom du har aktivert betalingsløsningen "Faktura" (ikke Klarna eller Svea's fakturaløsning, kun manuell fakturaløsning)

    • Ditt kontonummer
    • Antall forfallsdager på fakturaen
    • Fakturainformasjon som blir synlig nederst på fakturaen

    Butikkstatus

    Her åpner og stenger du nettbutikken.

    Du kan bruke teksteditoren dersom du ønsker å dele informasjon med kundene dine mens butikken er stengt - f.eks i forbindelse med oppdatering av butikken.
    Merk: Husk å lagre nederst til venstre etter utførte endringer.

     

    Brevhode

    Brevhode er bildet som vises øverst til venstre på e-poster som sendes fra butikken. Om du har lastet opp et bilde her, vil dette synes på ordrebekreftelsenBrevhode-1