24Shipping

Denne artikkelen forklarer hva 24Shipping er og hvordan man tar det i bruk

Hva er 24Shipping

24Shipping er et forenklet fraktkonsept vi har utviklet i samarbeid med Norges største transportør av pakker, Bring, og inkluderer de beste og mest innovative løsninger innen frakt og logistikk.

Systemet er integrert i administrasjonspanelet og du trenger ikke en avansert og dyr etikettskriver eller avtale med EDI-leverandør for å ta det i bruk.

For å gjøre det enda enklere er fraktprisene faste og forutsigbare slik at du vet hva frakten vil koste før varen er sendt. Les mer om prisene på de ulike planene her

Hvilke fraktmetoder er tilgjengelig i 24Shipping?

Fraktmetodene tilgjengelig i 24Shipping er per dags dato:

  • Pakke i postkassen med sporing (Fraktleverandør: Bring)
  • Pakke til hentested med sporing (Fraktleverandør: Bring)
  • Pakke på døren med sporing (Fraktleverandør: Bring)

Slik aktiverer du 24Shipping

Dette gjøres på ulike måter avhengig av om du har en demobutikk eller om du har en aktiv nettbutikk hos 24Nettbutikk med andre fraktløsninger integrert.

    Merk: Når du oppretter en demobutikk ligger 24Shipping klart til bruk i nettbutikken. Det eneste du trenger for å ta det i bruk 24Shipping er å legge inn et kort. Dette gjør du under "Innstillinger → konto".
    Hvis du la inn kortopplysninger da du bestilte butikken, trenger du ikke å legge inn kortet på nytt.


    Følg instruksene under for å ferdigstille 24Shipping i den nye nettbutikken din:

    Steg 1

    Gå til "Innstillinger -> Frakt -> Trykk på "Legg til/Innstillinger" 

    Steg 2

    På denne siden kan du lese om 24Shipping. Når du scroller litt nedover ser du en grønn knapp midt på siden hvor det står "Aktiver". Trykk på denne.

    Steg 3

    Nå blir du bedt om å legge inn kortinformasjon. Legg inn følgende:

    1. Navn på kortholder
    2. Kortnummer
    3. Utløpsdato
    4. CSV-kode
    5. Trykk deretter "Registrer"

    Her kan du legge til både Visa og MasterCard. På denne siden vil du også finne kvitteringer på betaling av frakt både enkeltvis, og per måned.

      kortinformasjon

      Merk: Betalingskortet er knyttet opp til 24Shipping, og du vil først bli trukket når du leverer inn pakkene til terminal.

      Fraktkostnaden blir trukket fra kortet 1-2 ganger i uken basert på hvor mange pakker du sender.

      Adresseetiketter som ikke blir brukt vil heller ikke bli fakturert.

      Steg 4

      Nå er 24Shipping-løsningene aktivert og tilgjengelige i kassen. Det er nå tid for å sette ønsket fraktstrategi på hver fraktløsning. Se gjerne Hjelpevideoer øverst til høyre.

      Merk: Fraktløsningene du har brukt til nå er fortsatt aktivert, og hvis du ikke deaktiverer identiske løsninger vil begge vises i kassen. Det kan medføre at kundene blir usikre og hopper av i kjøpsprosessen.


      Slik vil siden se ut når kortet er lagt inn og betalinger er gått gjennom.

      Gebyr med 24Shipping

      Selv om det hverken tilkommer drivstofftillegg eller bomavgift ved bruk av 24Shipping, kan det tilkomme andre avgifter om for eksempel pakken er for stor/tung eller adresseetiketten ikke er fullt lesbar.

      Les om hvilke gebyr som kan oppstå, under Ofte stilte spørsmål, på denne siden.

       

      Spørsmål om 24Shipping?  Book en uforpliktende samtale med oss