Spennd

I denne artikkelen vil du få innsikt i hva Spennd er, og hvordan den kan forenkle kundenes kjøpsprosess.

 

Betal med Spennd

 

Spennd er en kasseløsning som er utviklet for å effektivisere og forenkle betalingsprosessen for både bedrifter og kunder. Med Spennd kan kundene dine enkelt gjøre kjøp på en sikker og pålitelig måte.

Med denne kasseløsningen kan du som butikkeier selv bestemme rekkefølgen på dine betalingsalternativ slik at betalingsflyten blir tilpasset din kundegruppe. For eksempel er det mest fornuftig å legge Vipps øverst om du selger produkter opp mot 500 kroner, mens selger du mer kostbare produkter, anbefales det å legge delbetaling fra Riverty eller Klarna øverst. På denne måten vil du optimalisere kundereisen og få flere salg. 

 

Screenshot 2023-10-10 at 12.52.17

Hvordan fungerer den?

Steg 1.

For å oppnå maksimal konvertering, må utsjekksprosessen være så friksjonsfri som mulig. I Spennd logger kundene seg inn via Vipps login (Vipps-appen) og har kunden besøkt siden tidligere, vil verifisering av kunden skje på ett eneste klikk.

Kundene kan også velge å fylle ut feltene manuelt om de ikke ønsker å bruke Vipps-appen.

På høyre side vises handlekurven til kunden, hvor produktene de har lagt til er synlige med både antall, pris og bilder. Her har de også muligheten til å legge til rabattkoder og gavekort hvis de har eller ønsker å benytte seg av det.

Steg 2.

Neste steg er å først velge fraktmetoden og deretter ønsket betalingsmåte. Kunden vil da få ulike fraktalternativer å velge mellom, inkludert estimert avstand til nærmeste hentested basert på den tidligere informasjonen de har oppgitt i "Dine opplysninger", om de vil benytte seg av dette.

Monosnap Kasse | Demobutikk 2023-07-05 14-43-35

Monosnap screencast 2023-07-05 14-48-14

Etter at kunden har valgt ønsket fraktmetode, vil de gå videre til siste steg, som er "Betaling". Her kan kunden velge den betalingsmetoden de foretrekker, som er tilgjengelig i nettbutikken din. Når kunden har valgt "Fullfør kjøp", vil de motta en ordrebekreftelse på e-posten sin, og du vil få denne inn i ordreoversikten din

Kan bedrifter handle på en god måte i denne kassen?

Steg 1.

Ja, det er veldig enkelt for bedrifter også. For å få lagt inn firmaet inn i kassen så trenger kunden bare å skrive det i boksen, eller hvis ønskelig, kan de også fylle ut organisasjonsnummeret. Dette vil automatisk fylles ut på samme måte som om kunden hadde logget seg inn med sitt Vipps login hvis de handlet som privatperson.

Screenshot 2023-10-10 at 12.53.21

Monosnap screencast 2023-10-10 12-55-01

Her kan bedriftskunder legge inn følgende av informasjon som ikke er tilgjengelig for privatkunder.

  • Avdeling: Her kan kjøperen legge igjen sin avdeling i bedriften. Dette er nyttig spesielt for bedriftskunder som ønsker å organisere kjøpene sine internt.
  • Prosjekt: Et bedriftsprosjekt er en konkret oppgave som gjennomføres for å oppnå et spesifikt mål innenfor en bestemt tidsperiode. 
  • Innkjøpsordrenummer (PO): Når kunden sender inn en innkjøpsordre, også kjent som PO (purchase order), bør du følge den. Dette betyr at du må merke fakturaen med innkjøpsordrenummeret for å sikre at alt er riktig og i samsvar med kundens bestilling.

Steg 2.

Kunden kan velge å betale på samme måte som privatpersoner, men de kan også velge å betale via TWO. Bedriftskunder vil få muligheten til å handle nå og betale senere med EHF-bedriftsfaktura fra TWO. De gjør det enklere for dine bedriftskunder å handle på nett, samtidig som du sikrer rask betaling og trygghet gjennom TWO.

Kan jeg bruke Spennd?

Du kan begynne å bruke Spennd når som helst! Alt du trenger å gjøre er å være logget inn i adminpanelet, gå til "Innstillinger" og deretter "Betaling". Der vil du se ulike kasseløsninger som er tilgjengelige, sammen med de forskjellige betalingsmetodene de er kompatible med. Velg deretter "Ta i bruk" på Spennd for å komme i gang.

Screenshot 2023-10-10 at 12.28.15

Oppsummering.

shutterstock_2014084544Spennd er en kasseløsning som er utviklet for å gjøre betalingsprosessen enklere og mer effektiv for både bedrifter og kunder. Med Spennd kan kundene dine enkelt og trygt gjøre kjøp på en enkel måte.

Bedrifter kan også enkelt handle ved å oppgi firmainformasjonen sin i kassen. De har også muligheten til å legge til avdeling og prosjektnummer for å organisere kjøpene sine internt.

Kunden kan velge å betale som privatperson eller velge EHF-bedriftsfaktura for å betale senere.

For å få tilgang til Spennd, trenger du bare å logge deg inn i adminpanelet, gå til "Innstillinger" og deretter "Betaling". Der kan du velge å ta i bruk Spennd blant de tilgjengelige kasseløsningene og betalingsmetodene.