Betalingsformer

I dette skjermbildet administrerer du dine betalingsmoduler

Kolonnene:

  • Betalingsform: Navnet på betalingsformen
  • Pristillegg: Her legger du inn evt. betalingstillegg. Summen som oppgis vil legge seg til i "Kassen" om kunden velger dette som betalingsalternativ. Et godt eksempel for bruk av betalingstillegg er "Postoppkrav". Postoppkrav er en dyrere betalingsmåte som du bør få dekket inn på en eller annen måte. Om du skal sette et generelt fakturagebyr for bruk av gitt betalingsform er det også her du legger inn gebyret.
  • Aktiv: Klikk på ikonene for å sette betalingsmodulene aktiv/innaktive.
  • Rediger: Her kan du redigere ordlyden for de ulike betalingsformene. Gjelder stort sett evt. egne betalingsformer.
  • Slett: Klikk på "Slett-ikonet" for å slette en betalingsform. Gjelder ikke alle betalingsformer.
  • Testmodus: Om dette ikonet er en grønn hake, betyr det at Betalingsformen står i "test". Dette kan være i bruk inntil du f.eks. får godkjent en betalingsmåte (DIBS, NETS eller f.eks. Klarna).
  • Rekkefølge: Endre rekkefølgen på de ulike Betalingsformene.
  • Utelat - > frakt: Ved denne modulen kan du utelate enkelte betalingsmetoder på grunnlag av fraktmoduler. Eks: Kunder som velger fraktmåte ''Hentes i butikk'' kan ikke velge ''Postoppkrav'' osv.
  • Utelat - > land: Ved denne modulen kan du utelate enkelte betalingsmetoder på grunnlag av kundens hjemland. Eks: Kunder som ikke er bosatt i Norge, skal ikke kunne velge ''Postoppkrav'' osv.
  • Utelat - Kundetype: Ved denne modulen kan du utelate enkelte betalingsmetoder på grunnlag av kundetypene (Privatkunde/firmakunde). Eks: Kun firmakunder skal kunne velge ''Faktura'' som betalingsmåte.
  • Førstevalg: Førstevalget markert med Grønn hake vil være forhåndsvalgt i nettbutikkens "Kasse".

Legg til ny betalingsform:

I tillegg har du muligheter for å legge til din egen betalingsform.

  • Skriv inn navn på ny betalingsform (maks 200 tegn)
  • Klikk på "Legg til betalingsform".
Fant du svaret?